در این پست از وبلاگ به بررسی فنی اسکوتر هوشمند می پردازیم.

اسکوتر برقی وسیله برای بازی و تفریح تمام افراد است که با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی این وسیله تفریحی هم تغییرات زیادی کرده است و با این پیشرفت کامل تر و کاربردی تر در زندگی امروزی ما شده است.این دستگاه برای ورزش و تفریح با ظاهری ساده و زیبا توجه همه را به خود جلب می کند و افراد در سن های مختلف از 20 تا 40 سال به راحتی می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

اسکوترهای برقی در مدل ها و طراحی های متنوع زیادی در وزن های مختلف تولید و به بازار ارائه شده است.این دستگاه از بدنه ساده ای ساخته شده است که ساختمانی محکم و پلاستیکی دارد. اسکوتر برقی بدون فرمان بوده و موتور محور است و مدل های پیشرفته آن دارای 2 موتور هوشمند است و امکانات کامل تری نیز دارد.

بهتر است بدانید که جنس چرخ هایی این اسکوترهای برقی پلاستیکی بوده که در عین حال بسیار مقاوم در برابر سنگینی هستند که گاهی می توانند تا 120 کیلوگرم را نیز تحمل کنند و در واقع از پلاستیکی بودن چرخ ها نیازی نیست ترسی به دل خود راه بدهید.باتری که در اسکوترهای برقی تعبیه شده است قابل شارژ هستند و بنا به مدل انتخابی کاربر زمان طول کشیدن شارژ شدن دستگاه متفاوت است که حداکثر تا 2 ساعت طول می کشد.

اسکوترهای برقی قابلیت استفاده در اماکن یا معابر خیس و حتی مرطوب را دارند و می توانند در دمای منفی 15 درجه را نیز تحمل کنند، بدون اینکه دچار آسیب جدی شوند.معمولا قطر چرخ های اسکوتر برقی 10 اینچ بوده و تمام اجزای دستگاه به خصوص باتری در داخل اسکوتر قرار داده شده است که باتری معمولا 36 ولتی و ساخت کمپانی ها و سازندگانی مختلفی هستند.

اسکوترهای برقی بنا به استفاده ای که از آن می شود، دارای قابلیت های متفاوتی هستند. اسکوترهایی طراحی و ساخته شده است که مناسب برای استفاده در سطوح ناهوار هستند و مدل هایی دیگر این قابلیت را ندارند و در صورتی که در زمین های ناهموار از آنها استفاده کنید، دچار مشکل و آسیب خواهند شد.

بر روی بدنه اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمند چراغ ها و سنسورهایی تعبیه شده است که زمان قرار گرفتن کاربر بر روی اسکوتر این چراغ ها و سنسورها فعال می شوند.قرار دادن این چراغ ها و سنسورها به دلیل کمک کاربران بوده است و طراحی شده اند تا کاربر از درست قرار گرفتن پاهای خود بر روی دستگاه اطمینان حاصل کند.

این چراغ ها در صورتی که کاربر به درستی روی دستگاه قرار بگیرند، به رنگ سبز و در صورتی که پاهای خود را نادرست روی دستگاه قرار دهند به رنگ قرمز در خواهند آمد.این چراغ ها به کاربر کمک خواهد کرد تا در مکان های تاریک و بدون نور نیز به راحتی از این چراغ ها استفاده کنند و روشنایی لازم برای ادامه کار و فعالیت خود را داشته باشند.

سنسورهای تعبیه شده بر روی اسکوتر برقی به کاربر کمک می کنند تا با کوچکترین اشاره ای بتوانند مسیر و سرعت خود را تغییر دهند و آن را کنترل کنند.اسکوتر برقی ست شاژری هم به همراه خود دارد و برای مشخص شدن زمان شارژ دستگاه نمایشگری بر روی دستگاه طراحی شده است که زمانی که دستگاه احتیاج به شارژ داشته باشد، میزان آن را به نمایش می گذارد تا کاربر بتواند در زمان مناسب نسبت به شارژ آن اقدام کند.

همان طور که می دانید اسکوتر برقی در مدل ها و کاربردهای متفاوتی طراحی شده اند که برخی از مدل های پیشرفته آن به بلوتوث مجهز هستند. بلوتوثی که به وسیله آن به راحتی هر موزیک و صدای مورد علاقه خود که در گوشی همراهتان دارید را می توانید گوش دهید و با استفاده از اسپیکر بزرگ و از سواری با اسکوتر لذت ببرید.

به یاد داشته باشید که تشخیص تعداد بردها از روی دستگاه امکان پذیر نیست و برای اطلاع از آن باید حتما دستگاه باز شود تا بتوانید از تعداد بردها اطلاع پیدا کنید.در اکثر وسایل نقلیه مانند ماشین دستگاهی نصب شده است که این امکان را به راننده خود می دهد که هرگاه از سرعت مجاز در نظر گرفته شده، عبور کرد و آن را پشت سر گذاشت صدای بوقی شنیده می شود که راننده مطلع خواهد شد، از حد مجاز سرعت عبور کرده است و احتمال پیش آمدن خطر ممکن است و باید در کمترین زمان سرعت خود را پایین بیاورد و به حرکتش ادامه دهد.

در برخی اسکوترها نیز هشدار سرعت نسب شده است که این کمک را به کاربر می کند که با کم کردن سرعت خود از پیش آمدن خطرات و صدمات احتمالی جلوگیری کند.در بعضی از انواع دستگاه های اسکوتر برقی معمولا نشانگری گذاشته شده است که میزان باتری را نشان می دهد، در برخی مدل های این دستگاه نشان گری وجود ندارد و فقط با به صدا در آمدن صدای بوقی کاربر خود را از اتمام شارژ دستگاه متوجه می کند.

توجه کنید حتما به شارژ دستگاه اسکوتر برقی خود توجه داشته باشید تا قبل از به اتمام رسیدن کل باتری برای شارژ مجدد آن اقدام کنید، چراکه اگر بین سواری تان باتری دستگاه تمام شود، احتمال بروز مشکلی برای شما زیاد است و باعث پرت شدنتان از دستگاه شده و هم به خود دستگاه صدماتی وارد می شود.

جهت خرید اسکوتر برقی ارزان می توانید از این صفحه از فروشگاه اینترنتی ترانزو

http://www.teranzo.com/smartscooter

دیدن نمایید.