اسکوترهای برقی نیازی به سوخت های فسیلی ندارند و به وسیله شارژ برقی به حرکت در می آیند و این روزها طرفداران زیادی در سراسر دنیا برای خود پیدا کرده اند. با زیاد شدن تعداد طرفداران این دستگاه رقابت برای تولید و فروش آنها نیز زیاد شده است.زمانی که رقابت بین تولیدکنندگان زیاد شود، افراد سعی دارند دستگاه ارزان تری را به بازار عرضه کرده تا خریداران بیشتری را به سمت خود جلب کنند و معمولا در این زمان اجناس بی کیفیتی دست مصرف کنندگان می رسد و اسکوترهایی با قدرت کم، جنس بدنه بی کیفیت در بازار موجود می شوند و مشکلات آنها پس از خرید مصرف کنندگان تازه شروع می شود.


اغلب خرابی اسکوترها در قسمت باتری یا شاسی دستگاه است که در این مقاله می خواهیم نحوه تعویض شاسی را آموزش دهیم تا بتوانید به راحتی در خانه خودتان این کار را انجام دهید و نیازی رفتن به تعمیرگاه نداشته باشید.اسکوتر را روبه روی خود قرار دهید، اگر با دقت نگاه کنید زیر قاب و باتری اسکوتر، شاسی فلزی با جنس آلومینیوم مقاوم قرار دارد.این شاسی فلزی نیز دو قطعه دارد که از طریق لوله فلزی بین دو پایه متصل شده و حالت فنری به دستگاه می دهد.


اگر اسکوتر را با سرعت زیاد از مکان های ناهموار عبور دهید، ضربه شدید شاسی اسکوتر برقی را می شکند و شما دچار مشکل خواهید شد.در صورت شکستگی شاسی باید آن را تعویض کرده و بعد از اسکوتر برقی استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است پیچ های اسکوتر را باز کنید و بعد از آن بهتر است از تمام صفحه اسکوتر بخصوص شاسی که برد و باتری بر روی آن نصب شده است، عکس بگیرید تا در پایان کار به راحتی بتوانید اجزا را سر جای خود قرار دهید و سوکت ها را جا بزنید.به آرامی باتری را از برد و شاسی جدا کرده و بعد از تعویض شاسی دستگاه را خاموش و روشن کنید، قاب اسکوتر را نیز با دقت نصب کنید تا دچار شکستگی نشود.

  

به یاد داشته باشید در زمان خرید اسکوتر برقی به کیفیت برد و شاسی دستگاه توجه داشته باشید، زیرا با بالا رفتن رقابت بین فروشندگان دستگاه هایی با برد بی کیفیت در بازار زیاد پیدا می شوند که با کمی استفاده احتیاج به تعویض مجدد یا تعمیر دارند و اکثرا فاقد گارانتی هستند که در صورت پیش آمد خرابی به مشکل بر می خورند. اگر جزو افرادی هستید که تا به حال با اسکوتر سواری را امتحان نکرده اید، باید در سواری اول دقت داشته باشید تا با سرعت زیاد حرکت نکنید و در مکانی که اشیاء زیادی بر سر راهتان نباشد اسکوتر سواری کنید تا مدام به آنها برخورد نداشته باشید و هم شما و هم دستگاهتان دچار مشکل نشوید.