اسمارت بالانس از 4 سنسور که در انتهای کف پایی ها است تشکیل شده که با قرار گرفتن پا بر روی آن محل، سیستم جایرو (حفط تعادل) آن فعال شده و با ایستادن بر روی آن دستگاه تعادل شما را برای جلوگیری از زمین خوردن حفظ می کند. این اسکوتر برقی هوشمند از 2 موتور مجزا در قسمت راست و چپ تشکیل شده است تا با تغییر زاویه پا بتوانید به راحتی به هر یک از موتور ها فرمان جداگانه داده و در همان جا دور خود دور بزنید.


در پشت اسکوتر برقی هوشمند سوکت شارژ آن تعبیه شده است که با اتصال شارژر به آن، دستگاه شارژ می شود. در همان قسمت و در کنار سوکت شارژ دکمه ای نیز قرار دارد که وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را عهده دار است که با فشار دادن دکمه دستگاه روشن و آماده به کار می شود. در این اسکوتر هوشمند 2 چراغ وجود دارد که با فشردن پا بر روی هر یک از سنسور ها، چراغ ها روشن می شود و شروع به چشمک زدن می کنند این چراغ ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به دستگاه باعث می شود تا در هنگام حرکت در جاهای تاریک بتوانید جلوی خود را ببینید .

در روی اسکوتر هوشمند 2 نشانه گر وجود دارد که یکی از آنها نشان دهنده میزان شارژ دستگاه و دیگری نشان دهنده وضعیت سنسور تعادل می باشد که درصورتی که به صورت صحیح بر روی اسمارت بالانس ویل بایستید رنگ چراغ به صورت سبز خواهد بود و درصورت ایستادن اشتباه قرمز می شود .

در مدل هایی که دارای ریموت هستند، توسط ریموت می توانید دستگاه را قفل کنید و یا از قفل خارج کنید، صدای بلندگو و سرعت دستگاه را تغییر دهید. برخی از این مدل های هاوربرد دارای سیستم بلوتوث می باشد که این بلوتوث تنها با اتصال به گوشی شما می توانید موسیقی که شما بر روی گوشی خود پلی می کنید را مانند یک اسپیکر بلند پخش کند.